Monday 20 April 2015

12 weeks..

Roughly dah almost 3 months aku pregnant.. mmg kami dah bersedia to have another child.. mia is the reason why.. masa lahirkan mia mmg aku bertekad nak anak sorang je.. xtahan sakit contraction ooi.. tapi bile tgk mia yang friendly n penyayang dengan adik coleh.. jadi x smpi hati nak kasi dy jadi anak tunggal. alhamdullillah Allah kurniakan rezeki ni..

Mcmane tau pregnant.. sebenarnye dah berapa kali aku buat pregnancy test bile lambat period.. selalu mmg single line je.. kali ni pun aku test saje2.. dah laa masa tu kat kampung hubby.. selalu aku mesti beli test kit yang mahal konon nak result accurate.. tapi kali ni aku beli yang paling murah.. sbb saje ngade2 nak test jugak.. masa nak mandi maghrib.. aku pun cakap kat hubby nak test.. 10 saat pertama aku buat x pandang je test kit tu... pastu bile aku pandang balik.. terkejut beruk.. aku mcm xpasti sgt sbb line lagi satu tu mcm x clear.. aku panggil hubby... pastu aku tgk hubby sengih2.. aku tanye betul ke.. dy cakap.. "betul laa tu"...

huh mmg betul laa tu....... since then, bermula kehidupan sebagai pregnant women... uhuk2 ni dah masuk minggu ke 12.. welcome 2nd trimester.. but my sickness masih mcm tu.. this time round mmg aku mabuk teruk.. uhuk2.. Ya Allah tlg permudahkan.. hilangkanlah sakit ku ini.. selalu mintak hubby n mak tlg doakan..

Tapi apepun mmg aku and hubby sgt happy dengan news ni.. semoga aku dapat menghabiskan all trimester dengan jayanya dan selamat melahirkan.. insyaAllah.. :)

p/s: Sabtu tu pergi check up bawak mia.. baru mia percaya dalam perut ibu ada baby.. alhamdulillah baby sihat.. Dr. cakap next month kalau lelaki dah bole tau.. kalau perempuan maybe lambat sikit.. huhue.. xpelaa ibu xkesah lelaki ke perempuan yang penting anak ibu sihat n dapat jadi teman utk kak yaya.. :)

No comments:

Post a Comment